donderdag 10 mei 2012


Repetitie 5: Uitwerken wat werkte en beeld vormgeven

We starten weer met samen bewegen, improviseren en het herhalen van de oefeningen. Bij het vaker herhalen komt er vaak een ontspanning in het doen (meer focus op de inhoud dan op het ‘juist’ uitvoeren van de opdracht) en dat geeft weer meer creativiteit en speelmogelijkheden.
Ik heb de afgelopen weken bijgehouden wat we gedaan hebben en wat ik daarvan goed vond werken. Ik vertel de spelers dat ik deze dingen vanaf nu verder wil gaan uitwerken. Vanaf het begin van het proces was er vanuit de groep een duidelijke bereidwilligheid en overgave in het werken.  Aan de positieve reactie op mijn voorstel merk ik ook dat ze begrijpen waar het ongeveer naartoe zal gaan. We werken een aantal scènes preciezer uit en er ontstaan tijdens het werken ook mooie nieuwe beelden.

Vandaag bekijken we ook de kleding die we verzameld hebben: tinten blauw met blote armen en benen in de kleur van de muur van de kapel waarin we werken. En bruine schoenen, in de kleur van de vloer. Ik zoek naar een ‘kostuum’ wat tijdloos is, waarbij je de spelers als een groep ‘mensen’ in alle tijden zou kunnen zien. Door de rustige kleuren van de kleding en schoenen krijgen de armen, benen en gezicht extra aandacht.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten